Nazwa zadania | Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)” Zadanie: 2.2-M.3 Budowa wiaduktu drogowego w km 18.548 |
Lokalizacja | Warszawa, ul. Karczunkowska |
Inwestor | PKP PLK S.A. |
Zlecający | Trakcja PRKiI S.A. |
Wartość kontraktu | 3 849 570,21 PLN |
Czas realizacji | październik 2017 – styczeń 2019 |
Zakres prac
W ramach realizacji zadania oraz w dostosowaniu do przebudowywanego układu drogowego, wybudowano dwuprzęsłowy wiadukt, połączony z murami oporowymi z gruntu zbrojonego na dojazdach. Wiadukt wykonano jako żelbetową, dwuprzęsłową płytę, opartą na przyczółkach skrzyniowych i podporze pośredniej.
Na dojazdach do obiektu przewidziano obustronne mury oporowe wykonane w technologii gruntu zbrojonego. W rejonie peronów występujących w otoczeniu wiaduktu wykonano zejścia w postaci żelbetowych schodów oraz szyby windowe. Przyczółki wiaduktu wykształcono w formie masywnych ścian oporowych. Podpora pośrednia w postaci oczepu podłożyskowego na słupach o średnicy 120cm, wspartych na płycie fundamentowej.
Prace remontowe w Warszawie obejmowały również wzmocnienie podłoża/posadowienie pośrednie przyczółków i podpory pośredniej - wykonano projekt technologiczny za pomocą pali wbijanych. Ustrój nośny - ze względu na skomplikowany, zmienny kształt, zdecydowano się na rozwiązanie w formie monolitycznej, dwuprzęsłowej płyty żelbetowej o grubości min. 75cm.
Na krawędziach płyty wykształcono wspornik o zmiennej długości dopasowanej do zmienności przebiegu zewnętrznej krawędzi obiektu. Ściany oporowe wykonano w technologii zbrojonych konstrukcji ziemnych techniką gruntu zbrojonego ze ścianami typu VSol. Łączna powierzchnia lica ścian oporowych: 5914 m2. Całkowita objętość wybudowanych nasypów z gruntu zbrojonego: 50 000 m3.