Realizacje

Modernizacja 16 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice - Olszamowice

Nazwa zadania Modernizacja 16 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice - Olszamowice w ramach projektu lk nr 4, odc. Pilichowice - Olszamowice
Inwestor PKP PLK S.A.
Wartość kontraktu 56 991 869,92 PLN
Czas realizacji luty 2020 - czerwiec 2021

W lutym 2020 r. konsorcjum firm Sarinż Sp. z o.o. i Intop Warszawa Sp. z o.o. podpisało umowę z PKP PLK S.A. na wykonanie "Modernizacji 16 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice - Olszamowice w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II".

Na 16-km odcinku pomiędzy Pilichowicami a Opocznem powstaną 4 nowe mosty, 2 wiadukty  i 10 przepustów.

Dla wiaduktów w km 108+779, km 113+161 oraz mostów w km 108+654, km 113+449, km117+216, km 120+954 zakres prac obejmuje:

  • rozbiórkę ustroju nośnego wraz z wyposażeniem
  • częściową rozbiórkę podpór przyczółków i skrzydeł
  • rozbiórkę podpór pośrednich i fundamentów
  • adaptacje istniejących fundamentów przyczółków
  • wykonanie podpór przyczółków z wykorzystaniem istniejących podpór jako deskowania traconego
  • wykonanie nowego ustroju nośnego
  • wykonanie wyposażenia obiektu
  • wykonanie strefy przejściowej

Wszystkie te obiekty posiadają wspólne rozwiązanie ustroju nośnego, mianowicie przekrój poprzeczny ustroju stanowią profile stalowe obetonowane z jednostronnym wspornikiem.

Dla przepustów w km 106+872, km 108+233, km 110+584, km 114+049, km 114+361, km 116+883, km 117+775, km 119+842, km 122+285 i km122+482 zakres prac obejmuje:

  • odmulenie przewodu przepustu
  • wykonanie fundamentu przepustu
  • wymiana prefabrykatów przelotowych przepustu
  • wykonanie dylatacji
  • wykonanie głowic
  • wykonanie zespolenia przepustu
  • wykonanie izolacji
  • wymiana kompleksowa nawierzchni kolejowej nad przepustem kolejowym
  • wymiana nawierzchni drogowej, wyposażenie przepustu drogowego w bariery drogowe o długości 12,0m na obu krawędziach przepustu
  • wykonanie betonowego umocnienia między skrzydłami oraz za skrzydłami i gzymsem żelbetowym
  • montaż nowych balustrad
  • konserwacja cieku w granicach terenu kolejowego oraz rowów odwadniających podłużnie na długości 100m w każdą stronę od obiektu
  • na czas robót budowalnych zabezpieczenie sieci podziemnych

Budowa obiektów mostowych (mosty, wiadukty, przepusty) ma za zadanie przeprowadzić bezkolizyjnie ruch kolejowy nad przeszkodą, zwiększyć nośność obiektu oraz dostosować obiekty do prędkości do 250 km/h w przypadku pociągów osobowych oraz  do 120 km/h w przypadku taboru towarowego.

 

 

 







Lokalizacja

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.