Nazwa zadania | Modernizacja 16 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice - Olszamowice w ramach projektu lk nr 4, odc. Pilichowice - Olszamowice |
Inwestor | PKP PLK S.A. |
Wartość kontraktu | 56 991 869,92 PLN |
Czas realizacji | luty 2020 - czerwiec 2021 |
W lutym 2020 r. konsorcjum firm Sarinż Sp. z o.o. i Intop Warszawa Sp. z o.o. podpisało umowę z PKP PLK S.A. na wykonanie "Modernizacji 16 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice - Olszamowice w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II".
Na 16-km odcinku pomiędzy Pilichowicami a Opocznem powstaną 4 nowe mosty, 2 wiadukty i 10 przepustów.
Dla wiaduktów w km 108+779, km 113+161 oraz mostów w km 108+654, km 113+449, km117+216, km 120+954 zakres prac obejmuje:
Wszystkie te obiekty posiadają wspólne rozwiązanie ustroju nośnego, mianowicie przekrój poprzeczny ustroju stanowią profile stalowe obetonowane z jednostronnym wspornikiem.
Dla przepustów w km 106+872, km 108+233, km 110+584, km 114+049, km 114+361, km 116+883, km 117+775, km 119+842, km 122+285 i km122+482 zakres prac obejmuje:
Budowa obiektów mostowych (mosty, wiadukty, przepusty) ma za zadanie przeprowadzić bezkolizyjnie ruch kolejowy nad przeszkodą, zwiększyć nośność obiektu oraz dostosować obiekty do prędkości do 250 km/h w przypadku pociągów osobowych oraz do 120 km/h w przypadku taboru towarowego.