Realizacje

Modernizacja 21 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Płd. – Pilichowice

Nazwa zadania Modernizacja 21 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Płd. - Pilichowice w ramach projektu linii kolejowej nr 4, odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie
Lokalizacja lk nr 4, odc. Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie
Inwestor PKP PLK S.A.
Wartość kontraktu 44 730 894,31 PLN
Czas realizacji grudzień 2020 - czerwiec 2022

Zakres prac:

W grudniu 2020 r. konsorcjum firm Sarinż Sp. z o.o. i Intop Warszawa Sp. z o.o. podpisało umowę z PKP PLK S.A. na wykonanie "Modernizacji 21 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Płd. - Pilichowice w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II".

Na 12sto kilometrowym odcinku pomiędzy Pilichowicami a Opocznem powstaną 2 nowe mosty, 4 wiadukty  i 15 przepustów.

Dla wiaduktów w km 99+693, km 101+970, km 103+088, km 104+275 oraz mostów w km 95+821, km 99+246 zakres prac obejmuje:

  • rozbiórkę ustroju nośnego wraz z wyposażeniem
  • częściową rozbiórkę podpór przyczółków i skrzydeł
  • rozbiórkę podpór pośrednich i fundamentów
  • adaptacje istniejących fundamentów przyczółków
  • wykonanie podpór przyczółków z wykorzystaniem istniejących podpór jako deskowania traconego
  • wykonanie nowego ustroju nośnego
  • wykonanie wyposażenia obiektu
  • wykonanie strefy przejściowej

Wśród obiektów możemy wyróżnić dwa charakterystyczne rozwiązania ustroju nośnego, mianowicie:

  • przekrój poprzeczny ustroju stanowią profile stalowe obetonowane z jednostronnym wspornikiem
  • ustrój nośny przewidziano w formie ramy żelbetowej

Dla przepustów w km 93+966, km 94+795, km 95+470, km 96+343, km 97+380, km 98+487, km 100+538, km 100+975, km 101+820, km102+230, km 102+995, km 103+088, km 104+964, km 105+705 i km 106+196 zakres prac obejmuje:

  • odmulenie przewodu przepustu
  • wykonanie fundamentu przepustu
  • wymiana prefabrykatów przelotowych przepustu
  • wykonanie dylatacji
  • wykonanie głowic
  • wykonanie zespolenia przepustu
  • wykonanie izolacji
  • wymiana kompleksowa nawierzchni kolejowej nad przepustem kolejowym
  • wymiana nawierzchni drogowej, wyposażenie przepustu drogowego w bariery drogowe o długości 12,0m na obu krawędziach przepustu
  • wykonanie betonowego umocnienia między skrzydłami oraz za skrzydłami i gzymsem żelbetowym
  • montaż nowych balustrad
  • konserwacja cieku w granicach terenu kolejowego oraz rowów odwadniających podłużnie na długości 100m w każdą stronę od obiektu
  • na czas robót budowalnych zabezpieczenie sieci podziemnych

Budowa obiektów mostowych (mosty, wiadukty, przepusty) ma za zadanie przeprowadzić bezkolizyjnie ruch kolejowy nad przeszkodą, zwiększyć nośność obiektu oraz dostosować obiekty do prędkości do 250 km/h w przypadku pociągów osobowych oraz  do 120 km/h w przypadku taboru towarowego.







Lokalizacja

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.