Realizacje

Modernizacja obiektów inżynieryjnych w stacji kolejowej Radom

Nazwa zadania Opracowanie projektów wykonawczych i realizacja robót dla LCS Radom - LOT F w ramach Projektu Pol i Ś 7.1–19.1.a pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odc. Warszawa Okęcie-Radom (LOT A, B, F)
Lokalizacja Radom
Inwestor PKP PLK S.A.
Zlecający Książbud Sp. z o.o.
Wartość kontraktu 9 364 191,68 PLN
Czas realizacji styczeń 2015 - grudzień 2015

Zakres prac:
●    Remont przepustu kolejowego w km 101,848
Zakres robót przewidziany do wykonania w ramach kontraktu obejmował oczyszczenie powierzchni betonowych ścian studni rewizyjnych oraz uzupełnienie ubytków betonu, wykonanie powłok ochronnych na powierzchniach ścian studni rewizyjnych oraz demontaż istniejących włazów i pokryw studni rewizyjnych, a także wykonanie nowych żelbetowych pokryw.
●    Budowa nowego mostu kolejowego w km 103,537
Przebudowa tego obiektu obejmowała rozbiórkę nadziemnej części konstrukcji oraz budowę nowego obiektu o takiej samej funkcji. Zarówno prace wyburzeniowe, jak i budowlane przy wznoszeniu nowego mostu w pobliżu ciepłociągu wykonano ręcznie, po wcześniejszym zabezpieczeniu ciepłociągu. Modernizacja mostu wymagała czasowego wyłączenia części torów nad aktualnie wykonywanym fragmentem mostu. Roboty wykonane zostaly w dwóch fazach, zgodnie ze schematem fazowania.
●    Przebudowa przejścia podziemnego 102,797
Przebudowa przejścia obejmowała rozbiórkę oraz odbudowę jego części tj. tunelu głównego wraz z wyjściami na perony na odcinku od lica budynku stacyjnego do zewnętrznej krawędzi peronu nr 3. Pozostawioną część obiektu w stanie istniejącym poddano remontowi głównie w zakresie posadzek (płytki granitowe) oraz elewacji ścian (płytki marmurowe), którymi była wykończona również część przebudowywana. Przejście w części przebudowywanej składało się z tunelu głównego, schodów na perony nr 1, 2, 3 oraz trzech wind osobowych usytuowanych przy schodach. Długość całkowita obiektu wynosi 113,37 m, szerokość w świetle 5,88 m. W związku z wieloetapowością budowy przejścia pod torami wykonano na międzytorzu ścianki szczelne rozparte z grodzic G62 (tzw. larsen).


 







Lokalizacja

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.