Nazwa zadania | Remont mostu kolejowego w km 7,778 lk nr 14 w ramach zadania pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14; 811, odc. Łódź Kaliska – Zduńska Wola - Ostrów Wielkopolski" |
Lokalizacja | Łódź |
Inwestor | PKP PLK S.A. |
Zlecający | ZUE S.A. |
Wartość kontraktu | 6 973 023,75 PLN |
Czas realizacji | marzec 2020 - kwiecień 2020 |
W ramach zadania zdemontowano dwa przęsła stalowego mostu w torze nr 1 o długościach 34,56m oraz 34,52 m. Po zdemontowaniu stalowych przęseł zdemontowano istniejące łożyska mostu. Wykonano zabezpieczenia czynnego toru z grodzic stalowych. Konstrukcję koryta toru nr 2 przycięto w odległości zapewniającej dylatację podłużną pomiędzy obiektami. Wykonano rozbiórkę ścianek żwirowych przyczółków oraz murłat. Na ich miejscu wykonano nowe – dostosowane do zabudowy koryta balastowego na nowych przęsłach. Na dojazdach do obiektu wykonano strefy przejściowe podtorza o długości 20m oraz drenaż z rur na korytku betonowym prefabrykowanym. Wykonano nowe ławy podłożyskowe, na których zabudowano nowe łożyska. Wykonano dwa przęsła kratownicy stalowej wraz ze stalowymi chodnikami technicznymi oraz zamontowano je w miejscu docelowym za pomocą dźwigu. Wykonano 8 stężeń kratownic na połączeniu obiektu istniejącego z projektowanym po 4 stężenia na każde przęsło. Zaizolowane koryto balastowe zasypano tłuczniem. Na wspornikach stalowych zamontowano słupy trakcyjne. Po odbudowaniu torów wykonano próbne obciążenie statyczne oraz dynamiczne.
© 2019 Sarinż • Wszelkie prawa zastrzeżone • Realizacja: Agencja Brandingowa Moweli Creative