Nazwa zadania | Wykonanie skrzyżowania dwupoziomowego w Kobyłce Ossów, realizowanego w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”. |
Lokalizacja | Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie wołomińskim, w mieści |
Inwestor | PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Centrum Realizacji Inwestycji |
Zlecający | INTOP Warszawa Sp. z o.o. |
Wartość kontraktu | 30 190 050,00 PLN |
Czas realizacji | marzec 2021 – marzec 2023 |
Zakres inwestycji obejmuje budowę skrzyżowania dwupoziomowego w Kobyłce Ossów, polegającą na wykonaniu wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka w km ok. 17,228 w ciągu drogi stanowiącej połączenie ul. Jasińskiego z ul. Poniatowskiego.
W ramach niniejszej inwestycji wykonany zostanie poniższy zakresu prac:
1. Roboty drogowe:
- przebudowa/budowa ul. Jasińskiego,
- przebudowa/budowa drogi powiatowej,
- budowa chodników i ciągów pieszo-rowerowych,
- przebudowa/budowa zjazdów,
- przebudowa/budowa systemu odwodnienia.
2. Roboty mostowe:
- budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową w km 17,228 linii kolejowej nr 6,
- budowa przepustu drogowego w km 0+285,79 projektowanej drogi.
3. Urządzenia ochrony środowiska:
- budowa urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe.
4. Zieleń:
- wycinka istniejącej zieleni.
5. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
- wykonanie barier ochronnych,
- wykonanie balustrad, poręczy, ekranów przeciwporażeniowych.
6. Infrastruktura techniczna:
- budowa oświetlenia,
- przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu.
7. Rozbiórki:
- elementów dróg i ulic,
- elementów sieci uzbrojenia terenu,
- budynku kubaturowego przy ul. Poniatowskiego 20,
- istniejącego przejazdu kolejowego.
Nowy wiadukt drogowy zostanie wykonany niedaleko przystanku Kobyłka Ossów i zastąpi skrzyżowanie w poziomie szyn, co usprawni komunikację pomiędzy dzielnicami miasta oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Nowy wiadukt będzie obiektem trzyprzęsłowym o następujących parametrach techniczno-geometrycznych:
- długość całkowita: 61,90 m (ze ściankami zaplecznymi)
- długość ustroju nośnego: 60,90 m
- rozpiętość teoretyczna: 17,8 + 24,2 + 17,8 m
- szerokość całkowita: 13,4 m
- szerokość jezdni: 7 m
- szerokość chodnika: 1,5 m
- szerokość ścieżki rowerowej: 2,4 m
- wysokość konstrukcyjna: 1,40 m
- skrajnia pod obiektem: typ GPL-2, minimalne światło 7,0 m
- klasa drogi na obiekcie: klasa Z
- posadowienie: pośrednie na palach wielkośrednicowych
Obiekt zostanie wykonany w technologii monolitycznej na miejscu budowy przy czynnej linii kolejowej nr 6, w formie ciągłego ustroju z belek prefabrykowanych typu „T” ze współpracującą płytą pomostu. Podpory pośrednie zostaną wykonane jako słupopale, a podpory skrajne jako ażurowe słupowe zabezpieczone ścianą z gruntu zbrojonego.
W ciągu projektowanej drogi zostanie wykonane jedno skrzyżowanie zwykle z drogą dojazdową oraz dwa skrzyżowania typu rondo, zlokalizowane od strony ul. Jasińskiego i ul. Legionów oraz od strony ul. Poniatowskiego.