Nazwa zadania | Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania: „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” |
Lokalizacja | stacja kolejowa Stryków, Głowno oraz Pabianice Północ |
Inwestor | PKP Polskie Linie Kolejowe SA |
Wartość kontraktu | 44 707 666,08 PLN |
Czas realizacji | maj 2021 – styczeń 2024 |
Prace projektowe:
Wykonanie koncepcji, projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pozyskaniem niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych w celu budowy zintegrowanych węzłów multimodalnych ww. stacji.
Prace budowlane:
W ramach zadania przewiduje się budowę nowego przystanku osobowego Pabianice Północ.
Koncepcja zakłada budowę dwóch peronów jednokrawędziowych oraz muru oporowego przy peronie nr 1 oraz przy peronie nr 2.
Równocześnie prowadzone będą roboty związane z przebudową infrastruktury pozostałych branż (elektryczną, teletechniczną, sanitarną) związanych z budową nowego przystanku oraz usunięcie występujących kolizji.
Przewiduje się rozbiórkę fragmentu istniejącego toru kolidującego z projektowanym dojściem do peronów od strony ul. Zabrzeźniańskiej.
Na stacji planuje się prace w obrębie zagospodarowania otoczenia dworca kolejowego w zakresie niezbędnym do dostosowania istniejących dojść do zlokalizowanych przed dworem miejsc postojowych oraz przystanku autobusowego do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości poruszania.
Koncepcja zakłada wybudowanie kładki dla pieszych nad torami kolejowymi.
Równocześnie prowadzone będą roboty związane z przebudową infrastruktury pozostałych branż (drogowa, SRK, elektryczną, teletechniczną, sanitarną) oraz usunięcie występujących kolizji.
Nie zakłada się ingerencji w istniejący układ torowy stacji, jak również ingerencji w istniejące perony – na peron nr 2 zostanie dobudowane dojście z nowoprojektowanej windy.
Na stacji planuje się prace w obrębie zagospodarowania otoczenia dworca kolejowego w zakresie niezbędnym do dostosowania istniejących dojść do zlokalizowanych przed dworcem miejsc postojowych oraz przystanku autobusowego do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości poruszania.
Koncepcja zakłada wybudowanie kładki dla pieszych nad torami kolejowymi.
Równocześnie prowadzone będą roboty związane z przebudową infrastruktury pozostałych branż (drogowa, SRK, elektryczną, teletechniczną, sanitarną) oraz usunięcie występujących kolizji.